Általános Szerződési Feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Üdvözöljük a StudioA (továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett weboldalon. Jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmazza a cég üzemeltetésében lévő web-áruházakban (a továbbiakban: Áruház) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybe vevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A következő Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató valamennyi árucikkére érvényesek.

Felhasználó személyes adatainak kezeléséről az Adatvédelmi Nyilatkozat (Adatkezelési Tájékoztató) rendelkezik.
Az Áruház használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen Általános Szerződési

Felhasználó a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

1. A SZOLGÁLTATÓ

A szerződés a Creagroup HungaryKft.-vel jön létre.

Név: Creagroup Hungary Kft.
Székhely: 7623 Pécs, Szabadság utca 5. fsz/3

Üzlet neve/címe: 7623 Pécs, Szabadság utca 5. fsz/3

Levelezési cím: 7623 Pécs, Szabadság utca 5. fsz/3
Képviselő neve: Katona Alexandra
Cégjegyzékszám:  02-09-079785
Bejegyző Bíróság: Pécsi Törvényszék Cégbírósága
Nyilvántartásba vételi száma: NAIH-87060/2015
Nyilvántartásba bejegyző hatóság: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság  Hatóság
Adószám: 24254416-2-02
Közösségi adószám: HU 24254416

Számlavezető pénzintézet: Budapest Bank Zrt.
Pénzforgalmi jelzőszám: 10102440-36128200-01005008
IBAN számlaszám: HU82 1010 2440 3612 8200 0100 5008

Telefonszám: 06 20 496 6900
E-mail: info@creagroup.hu

2. ÁRUHÁZBAN FOLYTATOTT TEVÉKENYSÉG

Az Áruház célja szépségipari termékek és kiegészítők, árucikkek kiskereskedelmi értékesítése és – igény szerint – házhoz szállítása a Felhasználók részére. A termékeknél és a prospektusokban megjelenített képek, valamint színek illusztrációk, a valóságtól eltérhetnek. A szövetmintákban és a színmintákban szereplő színek árnyalatokban eltérhetnek a késztermékektől.

3. AZ ÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS

Szolgáltató rendelkezik Európai Közösségi Adószámmal, így külföldi cégek ÁFA mentesen vásárolhatnak az Áruházban. Ehhez nem kell mást tennie a Felhasználónak, mint hogy megadja közösségi adószámát. Felhasználó büntetőjogi felelősségének tudatában, az ÁSZF elfogadásával valamint megrendelésével egyidejűleg nyilatkozik arról, hogy az általa megadott közösségi adószám használatára jogosult, valamint a termékek a Vámhatóság dokumentumaival igazolhatóan elhagyják Magyarország területét. Ebben az esetben a megrendelt termékeket a Felhasználó saját maga a saját költéségén szállítja el a Szolgáltató telephelyérő.

3.1. Regisztráció

Az Áruház tartalmának minden része elérhető minden Felhasználó számára, regisztráció nélkül, így a vásárlás sincs regisztrációhoz (majd belépéshez) kötve.

Ha azonban a Felhasználó regisztrálni szeretne, az Áruház felületén megtalálható „Regisztráció” menüpontra kattintást követően tud, ahol a következő adatokat szükséges megadnia a Szolgáltató részére:

  • Email cím
  • Jelszó
  • Név,
  • Számlázási adatok,
  • Telefonszám,
  • Szállítási adatok, amennyiben az eltér a számlázási adatoktól.

A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Felhasználót.

Felhasználó jogosult a regisztrációját bármikor törölni az info@studioa.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Felhasználó Felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

A Felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Felhasználó a felelős. Amennyiben Felhasználó tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.

Ha Felhasználó regisztrált Felhasználó, de elfelejtette jelszavát, használja az „új jelszó kérése” funkciót. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor egy új ideiglenes jelszót küld a Szolgáltató e-mailben, kérjük ezzel lépjen be és biztonsági okokból azonnal változtassa is meg.

Felhasználó vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

3.2. Megrendelés

A Felhasználó megrendelést adhat le az Áruházban a termékekre. Felhasználó a termékeket a „Termékeink” menüponton belül tekintheti meg. A Felhasználó a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, a termék nevére vagy annak képére kattintva tud tájékozódni. Felhasználó a terméket, a termék adatlapján található „Kosárba rakom” gombra kattintva tudja kosarába helyezni. A kosár tartalmát a Felhasználó bármikor megtekintheti a képernyő jobb felső sarkába található „Megtekintés” gombra kattintva, illetve ha  a „Pénztár” feliratra kattint, akkor elkezdheti a megrendelést. A kosár menüben a Felhasználónak, ha házhoz szállítással kéri a terméket, akkor ki kell választania, hogy melyik településre kéri a kiszállítást, melyre azért van szükség, hogy a rendszer kiszámolja a szállítás költségét. A „Pénztár” gombra kattintva a Felhasználónak be kell jelentkeznie az Áruházba, ha pedig még nem regisztrált, akkor ezt itt megteheti. Felhasználó választhatja a regisztráció nélküli vásárlás lehetőségét is, a „Vásárlás regisztráció nélkül” feliratra kattintva. Ha Felhasználó kiválasztotta, hogy hogyan szeretne vásárolni, akkor a „Tovább” gombra kell kattintania.

A megjelenő felületen, a Felhasználónak meg kell adnia a személyes adatait a megrendelés teljesítéséhez. Ha minden adatot megadott, akkor szintén a „Tovább” gombra kell kattintania, majd kiválasztani a kívánt szállítási és fizetési módot, továbbá megjegyzést is fűzhet megrendeléséhez. A Felhasználónak lehetősége van arra, hogy az adatlapon feltüntetett lakcímétől eltérő szállítási címet jelöljön meg.

Amennyiben a Felhasználó mindent rendben talált a megrendelésével kapcsolatban, akkor a „Tovább” gombra kattintva egy összegző felületre jut, hogy még utoljára leellenőrizheti a megrendelését és a „Megrendelem” gombra kattintva véglegesen elküldheti a megrendelését a Szolgáltató részére, mely fizetési kötelezettséget von maga után.

3.3. Adatbeviteli hibák javítása

A Felhasználónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig az Áruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában (felhasználói adatok módosítása), akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból az „x” gombra kattintva). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).

3.4. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás, szerződés létrejötte

A Felhasználó által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Felhasználó részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Felhasználó által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.

E visszaigazoló e-mail nem minősül a Szolgáltató részéről a Felhasználó által tett ajánlat elfogadásának,érvényes szerződés nem jön létre Szolgáltató és Felhasználó között, kizárólag tájékoztatja a Felhasználót arról, hogy a megrendelés a Szolgáltatóhoz beérkezett.

Szolgáltató a Felhasználó ajánlatát külön elfogadó e-mail útján fogadja el, melyben Felhasználót tájékoztatja a szerződés létrejöttéről, a fizetés módjáról, illetve a várható határidőkről. A szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló e-mail megérkezésekor jön létre.

Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó külön visszaigazoló e-mailt.

Ha Felhasználó rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelés beérkezését követően a Szolgáltató egyeztetés céljából e-mail útján felveszi a Felhasználóval a kapcsolatot. A Szolgáltató a Felhasználó részére küld egy Előlegbekérő e-mailt, amely a Vételár 10%-ra vonatkozik, de mimimum 2 000 Ft. Az Előlegbekérő e-mailt a Szolgáltató elküldi a Felhasználó által megadott e-mail címre. Ezt követően a Felhasználónak el kell utalnia az Előlegbekérő e-mailben szereplő összeget vagy azt a Szolgáltató által fent feltüntetett bankszámlaszámára be kell fizetnie. A Szolgáltató a megrendelés teljesítését csak az előleg beérkezését követően kezdi meg. Az átutalásnál a ‘KÖZLEMÉNY’ rovatban CSAK A MEGRENDELÉS SORSZÁMÁT kell a Felhasználónak feltüntetnie, egyéb megjegyzés nem szükséges!

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

Szerződést az Áruházban kizárólag magyar nyelven lehet kötni.

3.5. Fizetés

Készpénzben vagy Bankkártyával, az áru üzlethelyiségben történő átvételekor. Az áru átvételekor történő fizetés választása esetén Felhasználó Szolgáltató üzlethelyiségében fizeti meg a termék vételárát készpénzben vagy Bankkártyával a Szolgáltató vagy megbízottja részére. Készpénzes vagy Bankkártyás fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség. A termék átvételére a Felhasználó a fizetést követően jogosult.

Készpénzben, utánvéttel az áru kiszállításakor. Ezen fizetési mód választása esetén a Felhasználónak a vételár 10%-át, minimum 2 000.- Ft-ot  (Előleg számlán szereplő összeg) a Szolgáltató Budapest Bank Zrt.-nél  vezetett bankszámlájára banki átutalás vagy készpénz befizetés útján fizeti meg azok kiszállítását illetve átvételét megelőzően. Egyéb esetben a Szolgáltató a megrendelésben foglaltak teljesítésére nem köteles. A teljes vételár fennmaradó 90%-át a Felhasználó a kiszállítást végző és a Szolgáltató által megbízott fuvarozó részére fizeti meg a termék átvételekor.

Előre utalás bankszámlára. Felhasználó a megrendelt termékek árának 100%-át (Előlegbekérő e-mailben szereplő összeg) köteles banki átutalás vagy befizetés útján a Szolgáltató részére megfizetni az alább feltüntetett bankszámlára. A teljes vételár 100%-át a Felhasználó a termék kiszállítását megelőzően köteles átutalni a Szolgáltató részére a Budapest Bank Zrt-nél  vezetett bankszámlájára. A termék kiszállításának napjára a Szolgáltató által egyeztetett időpontban kerül sor. Előre utalás esetén a Felhasználó a megrendelt termékek átvételére csak az átutalás jóváírását követően jogosult.

Bankkártyával.

Ezen fizetési mód választása esetén a Felhasználónak a vételár 10%-át (Előleg számlán vagy Előleg bekérőn szereplő összeg) vagy a termék teljes vételárát Bankkártyával a Szolgáltató weboldalán a bankkártyás fizetési modul igénybevételével tudja kiegyenlíteni. Bankkártyás fizetésre a SIMPLE fizetési szolgáltató rendszerén keresztül és csak magyar forintban (HUF) van lehetőség. A termék átvételére a Felhasználó a fizetést követően a teljes vételár jóváírását követően jogosult.

Felhasználónak nincs lehetősége arra, hogy a termék fuvarozótól való átvételekor a termék vételárát bankkártyával egyenlítse ki.

A Felhasználó az Előlegbekérő e-mailben és az Előleg számlán feltüntetett előleg összegét a bármely, jelen fejezet szerinti módon teljesítheti.

A továbbított adatok köre: felhasználónév, vezetéknév, keresztnév, ország, telefonszám, e-mail cím.
Az adattovábbítás célja: a felhasználók részére történő ügyfélszolgálati segítségnyújtás, a Tranzakciók visszaigazolása és a felhasználók védelme érdekében végzett fraud-monitoring.

3.6 Számla.

Szolgáltató legkésőbb a megrendelt termékeknek a Felhasználó által történt átvételekor a kifizetés igazolására számlát ad a Felhasználó részére.

A termék átvételekor a Felhasználó megkapja:

–    az Előleg Számlát (eredeti)
–    a Végszámlát (eredeti)

A megrendelés leadását követően a Felhasználó a Szolgáltató felé Előleg megfizetésére kötelezett, melyet készpénzben vagy banki átutalással teljesíthet. A befizetett előlegről Előleg számla készül, melyet a Felhasználó a fizetést követően kap kézhez. Az Előleg számla elkészültét követően a számlázási adatok (név és cím) csak az Előlegszámla kiállításának tárgyhavában módosíthatók, melynek adminisztrációs költsége 508 Ft (400.- Ft.+Áfa). A megrendelés elküldésével egy időben a Felhasználó elfogadja a Szolgáltató vásárlási feltételeit.

3.7.Termék vételára

Az Áruházban megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon van feltüntetve. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra, mert az árak tartalmazzák a csomagolás költségét is.

A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.

Az üzletben történő vásárlás esetén a termék fizetendő vételárát a terméken található árjelző cimke jelöli. Az üzletben feltüntetett vételár eltérhet az Áruházban található ártól, ezt  a Szolgáltató saját árképzési szempontok szerint alakítja ki ezért erre vonatkozó reklamációt nem fogad el.

3.8. Átvétel

Személyes átvétel. Az Áruház nyitva tartása eltérhet a fentiektől, ebben az esetben az átvétel időpontja az Áruház nyitvatartási rendje szerint módosul. Személyes átvétel esetén a Felhasználónak minden esetben ellenőriznie kell a termék csomagolásának sértetlenségét, hiszen a termék elszállítását a Felhasználó maga végzi, saját felelősségére, ezért a Szolgáltató nem vállal felelősséget a Felhasználó által végzett szállításból eredő sérülések, törések tekintetében. A végszámla átvételével a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik.

Kiszállítás. A kiszállítást a Szolgáltató munkatársai szervezik és végzik, melynek költségét a rendszer pontosan kiszámolja. A szállítással kapcsolatos tudnivalók részletes ismertetését a Felhasználó a jelen ÁSZF 6. pontban találja.
A szállítólevél aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik.

Ennek megfelelően a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és sérülésre vonatkozó reklamációt nem áll módjában elfogadni.

3.9. A szerződés iktatása

Az Áruházban kötött szerződés nem minősül írásbelinek, azt a Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető.

4. ELÁLLÁSI JOG

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”). – 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

a) a terméknek,

b)több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 4 pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 naptári napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 naptári napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.  Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

4.1. Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog:

  1. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  2. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
  3. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

6. SZÁLLÍTÁS

Lehetőség van házhoz szállítás megrendelésére. A szállítást a Szolgáltató munkatársai szervezik és végzik. A Szolgáltató által végzett szállítás esetén a Felhasználó a Szolgáltató munkatársainak jelenlétében köteles ellenőrizni a csomagolás sértetlenségét, és ha sérülést észlel (pl. elszakadt a fólia, megsérült a kartondoboz) azt azonnal jeleznie kell a szállítást végző munkatársak felé.

A szállításból eredő hiba esetén, a sérült elem cseréjét a Szolgáltató díjtalanul végzi.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:  http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:  http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma:  (72) 507-154
Fax száma:  (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu

  • Bírósági eljárás kezdeményezése.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

  • Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el:  https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

9. AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK EGYOLDALÚ MÓDOSÍTÁSA

Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a felhasználók előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően az Áruház első használata alkalmával válnak hatályossá Felhasználóval szemben, az ezt követő megrendelésekre vonatkozóan

10. TULAJDONJOG FENNTERTÁSA

A teljes vételár kifizetéséig a termék(ek)a Rácz Bútorház Kft. tulajdonában marad.

11. FELELŐSSÉG

Felhasználó az Áruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Szolgáltató kizár minden felelősséget az Áruházhasználói által tanúsított magatartásért. Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy az Áruház használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A Felhasználók által az Áruház használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az Internet globális jellege miatt Felhasználó elfogadja, hogy az Áruház használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben az Áruház használatával összefüggő bármely tevékenység a Felhasználó államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Felhasználót terheli a felelősség.

Amennyiben a Felhasználó az Áruház felületén kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

Szolgáltató és Felhasználó között a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján létrejött megállapodás megszűnik, ha a Felhasználó törli a regisztrációját, vagy ha a Szolgáltató törli a Felhasználó regisztrációját.

12.SZERZŐI JOGOK

Az Áruház egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított Felhasználója a honlapon, az Áruház, valamint az Áruház felületén  keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, az Áruház felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

Az Áruház tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, az Áruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Felhasználónak az Áruház felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. Az Áruház rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.interdeco.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

A Szolgáltatás igénybevételével Felhasználó elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a Felhasználó által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.

13. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre az Áruház felületén, előzetes figyelmeztetés nélkül.

A Szolgáltató továbbá fenntartja a jogot, hogy az Áruházat más domainnév alá helyezze át.

Ezen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2020.01.30.