Embertpróbáló kérdés, hogy mi is a marketing napjainkban.

Azon napokban, amikor világjárvány pusztít, tömegével indulnak, majd buknak vállalkozások és amikor a kisvállalkozónak egy wordben szerkesztett, majd otthon nyomtatott flyer reklám, a nagyvállalatnak pedig egy nyereményautó és a hozzá tartozó globál kampány is a marketing büdzsé 1%-át sem éri el. Azonban azt kell mondani, hogy a marketing nem ez.

De akkor mi?

A marketing az amire felfigyelsz a tömegben, ami megszólít, ami Téged is megérint felhasználóként és különlegesnek érezheted magad tőle vagy legalább annak látszatát érzed. A marketing nem az, hogy készítünk egy logót valamilyen online tervezőn nextelve vagy összemontírozunk három képet két template-el. Az AAA marketing gépezet dandárját ma olyan reklám, olyan reklámok képviselik ami megszólít, egyediséget kínál és kiemel az átlagból. Gondoljunk a Dove lépésére, amikor bőrápoló termékeit nem tökéletes testű, alakú és mosolyú modellekkel kínálta a piacnak, hanem igazi Nőkkel. Gondoljunk a Coca Cola reklámfilmjeire, melyek zenéi szinte egytől-egyig csengőhangok lesznek és osztatlan a sikerük és amely filmek történetet mesélnek, melyet átélhetsz, átérezhetsz, majd megérint. Ezek azok a pozitív élmények, melyeket tudat alatt a termékhez, szolgáltatáshoz köthetünk.

És hogy mi a marketing irány a jövőben?

Nem csak reklám, ajándéktárgy, eszköz, hanem menedzsment is. Képzeld Magad abba a helyzetbe, hogy most kezded el a régóta dédelgetett pizzériád útját egyengetni. A nyitás jól sikerül, jönnek a megrendelések, sorban állnak, isteni a tésztád. Aztán jön a de. De kevés doboz van elvitelre… de elfogyott a sajt, a szósz, a rukkola. A túl jól sikerült, de nem átgondolt marketing nagyobbat üt vissza, mint amit előre lendít, hiszen ha csak 30 ügyfeledet tudod kiszolgálni egy műszakban, akkor ne 300 ügyfélre tervezd a reklámkampányod.

Szóval mi a marketing ma és a jövőben?

Olyan kiterjedt háló ami foglalkozik a termékekkel, szolgáltatásokkal, a csomagolással, ajándéktárgyakkal, akciókkal, pszichológiával, értékesítéssel, viselkedéssel, megjelenéssel, menedzsmenttel… és még sorolhatjuk.

Kezdjük közösen elsőre jól vagy kezdjük közösen újra jól? Nem mindegy!

Keress bizalommal, ha nem látunk fantáziát benne, akkor fizetned sem kell.

Ajánlatkérés