A tanácsadás, főleg a marketing-tanácsadás egy különös, sokaknak homályos fogalom, amelyhez sajnos időnként negatív asszociációk is társulnak. Általában a hazai felfogásra igaz az a közkeletű téveszme, hogy ha valaki – legyen az cég vagy magánszemély – tanácsadót vesz igénybe, akkor az adott területen gyengébbek a saját képességei, illetve problémákkal küzd. Ehhez képest a valóság fordított. A mindennapi gyakorlatban éppen azok a legtudatosabbak, legfelkészültebbek a marketingmunkájukban – most már kizárólag erről beszélünk – akik képesek felmérni saját hozzáértésük, vagy kapacitásuk korlátait. Aki belátja, hogy gyakran jobban megéri egy szakértőt igénybe venni, mint egyedül, vagy akárcsak cégen belül gürcölni egy nem egészen testhezálló feladattal.

A többség akkor sem készít otthon bútort, ha egyébként vannak hozzá eszközei, az ember többnyire nem húzza ki a saját fogát, pedig akad otthon harapófogó és ritkán képviseli saját magát jogi ügyekben még akkor is, ha van affinitása ezekhez. Nagyon hasonló a helyzet a marketing-tanácsadással is.

A valódi tanácsadó(cég) azonban nem, vagy nem csak végrehajtó, nem csak a cég kihelyezett marketingosztálya. Egyrészt sokkal könnyebb felelősségre vonni, mint a belső munkatársakat és soha nincs betegszabadságon. Másrészt van néhány jelentős különbség: A marketing-tanácsadó egy ügyvédhez hasonlóan védi a megbízó érdekeit, akár annak véleménye, elgondolásai ellenében is.