Online és offline marketing

Egy példával kezdeném,  a közelünkben nemrég nyílt egy “műköröm szaküzlet”, ahol szinte kizárólag műköröm trendekkel kapcsolatos anyagok és -felszerelés kapható. A legjobb anyagok széles választékban. Persze én is körülnéztem bent és azt láttam, hogy néhány (leendő) vásárló egy űrlapot tölt ki a pultnál. Ez persze felkeltette az érdeklődésemet és “utánanéztem” miről van szó. :)

Aki olyasmit keresett, ami épp nem volt raktáron, annak felajánlották, hogy töltsön ki egy rövid űrlapot: név, telefonszám, e-mail cím, mi az érdeklődési köre (pl. melyik a kedvenc csapata), illetve mi az a termék, amire “vár” – és ha kapnak árut, azonnal értesítik az érdeklődőt. Azt is elmondták az eladók, hogy hétről-hétre az egyik márka termékeit akciós feltételekkel lehet megvenni és aki kitölti az űrlapot, semmiképpen nem fog lemaradni az akcióról, mert telefonon vagy e-mailben időben értesítik róla.

Azt nem tudom, hogy élnek-e az e-mail marketing adta automatizálási lehetőségekkel, de ha igen, akkor egy olyan adatbázissal egybekötött marketing rendszer lesz idővel a kezükben, aminek segítségével az egyébként gyér forgalmú időszakokban is bármikor tudnak extra bevételt generálni ügyes figyelemfelkeltő akciókkal.

Egy év alatt mondjuk simán össze lehet gyűjteni több ezer műköröm rajongó e-mail címét, akiről ráadásul azt is tudják, hogy melyik márka a kedvence, vagy milyen termékek érdeklik az átlagnál jobban (pl. porcelán, zselé). Ilyen tudással a birtokukban bármikor kiküldhetnek a Moyra rajongóinak egy olyan e-mailt, amiben egy 5 napon keresztül tartó például “Ha 3 dolgot veszel, a negyediket ajándékba kapod” jellegű ajánlatot tesznek.

Ilyen és ehhez hasonló trükköket szinte bármilyen “offline” üzlet is kialakíthatna kis leleményességgel.